2021. május 22., szombat

Kerényi Miklós Gábor - A "Rómeó..." diadalútja

 

Kerényi Miklós Gábor: A "Rómeó..." diadalútja

Kiadó: Alexandra

Kiadás éve: 2020

Stílus: Életrajzi / Zenetörténeti


Értékelés
: 4,5/5

Előzmények:

Imádom az Operettszínházat és vagyok olyan szerencsés, hogy több Kero féle rendezést/"beszerzést" is láthattam élőben. Az Elfújta a szél, az Elisabeth, a Rebecca... Mind ide tartozik. Vagy a budapesti  Broadway hangulata, aminek létrehozásában szintén biztos vagyok, hogy részt vett. Ezek mind meggyőzik róla az embert, hogy már pedig egy zseni dolgozik közöttünk.

Cselekmény: 

Ez a kötet nem az, amit vártam. Mikor megtudtam, hogy megjelent, rögtön el szerettem volna olvasni. 

A pillanat most jött el és csak részben adta azt, amit én hittem, hogy adni fog - mégis egy jó olvasási élmény. Sok mindent megtudhattam arról, hogy mi történik a kulisszák mögött. Viszont, ez inkább szakmai leírás volt, semmint egy anekdotázó művész kedves kis visszaemlékezései (Bár igaz, volt ilyen is, pl.: a Városmajori Szívkórház kapcsán). Sokszor írt a hangtechnikáról, világosításról, amik a maguk nemében mind nagyon nagyon fontosak, de... Az ember egy ilyen könyvtől nem ezt várja. Számomra egy kicsit túl "Rómeó" központú is volt, többet szerettem volna a Mozart-ról olvasni, de persze minden szentnek maga felé húz a keze... :) Így Kero-nak is. Persze, hogy a legsikeresebb darabjáról ír a legtöbbet.

Aki esetleg azért venné a kezébe, mert szaftos botrányokat remél, ki kell ábrándítsam: nem fog szaftos dolgokat találni. És szerintem ez így is van jól. Ez a könyv egy híres musical-nek állít emléket, nem lenne szerencsés ide nem illő dolgokat belekeverni.

Vélemény:

Nem bántam meg, hogy elolvastam. Viszont Kero egy kiváló rendező és zenész, DE! nem író. Számomra ez a könyv alapján egyértelművé vált. Talán, ha valaki olyat talál maga mellé, akivel ezt a kötetet párbeszéd formában tudta volna megírni, az olvasó-közelibbé tehette volna a történetet. Végig az volt az érzésem, hogy a történet maga jó, de valahogy nem megfelelően van átadva. 

Minden esetre, a kötet olvasását azoknak ajánlom, akik vannak kellően elfogultak és musical rajongók ahhoz, hogy megtalálják a szépet ebben a műben. Nem nehéz ugyan, de egy kis elfogultság sosem árt ;) ! 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Bauer Barbara: Vörös posztó

  Bauer Barbara: Vörös posztó Kiadó : Jaffa Kiadó Kiadás éve : 2023 Stílus : Történelmi  Értékelés : 5/5 Előzmények: Méltán írhatom, hogy Ba...